سبک ویکتوریایی


سبک ویکتوریایی یکی از سبک های باشکوه دکوراسیون داخلی است که در زمان ملکه ویکتوریا، در آمریکا و انگلستان به وجود آمده است. این سبک به جزئیات و ریزه کاری ها، دقت فراوانی می کند و مخصوص محیط های عاشقانه و عارفانه می باشد.

سبک ویکتوریایی که یک سبک تلفیقی از اروپا، خاورمیانه و آسیا است. این سبک با تاکید بر هارمونی و هماهنگی بین اجزا، موجب ایجاد محیطی عاشقانه و پر احساس می شود. طراحی به شیوه ویکتوریایی در قرن 19 و در زمان ملکه ویکتوریا، در انگلستان شکل گرفت به همین جهت نام آن را سبک ویکتوریایی نهاده اند. در این سبک از وسایل و اشیای تزیینی و زیبا بسیار استفاده می شود تا جلوه و شکوهی خاص به محیط بخشیده شود. تا به الان دو قرن از شکل گیری این سبک پرشکوه گذشته است ولی هنوز هم می توان با به خرج دادن اندکی خلاقیت، مدل های تازه و درجه یک و خاص طراحی کرد. به همین سبب این روزها برای افرادی که به دنبال جزییات زیبا در کنار کلیات هستند استفاده از طراحی دکوراسیون داخلی ویکتوریایی پیشنهاد می شود.

در سبک ویکتوریایی از پرده های زخیم، مخملی و طرح دار استفاده می شود. جالب است بدانید که در آن زمان تصور می کردند که نور آفتاب برای پوست مضر است و به همین علت است که پرده های زخیم وارد این سبک شده اند. به نمونه های زیر توجه کنید:

سبک ویکتوریایی

سبک ویکتوریایی

سبک ویکتوریایی

فرش در سبک دکوراسیون ویکتوریایی

فرش در این سبک بسیار اهمیت دارد و از فرش های شرقی استفاده می شود.

سبک ویکتوریایی

3. استفاده از مبل های بزرگ، یکی از ویژگی های سبک ویکتوریایی

مبل های بزرگ با کنده کاری های مختلف بر روی چوب آن، همراه با منحنی های زیبا نشانه سبک ویکتوریایی می باشد. این مبل ها بسیار شیک و زیبا هستند. به عکس زیر دقت کنید:

سبک ویکتوریایی

4. وسایل تزئینی و دکوریجات مورد استفاده در سبک ویکتوریایی

همان طور که گفتیم، سبک ویکتوریایی بسیار به جزئیات و ریزه کاری ها دقت می کند، پس وسایل تزئینی در این سبک بسیار مورد اهمیت است. کریستال های شیک، ظروف زیبا و طرح دار و مجسمه های مجلل در این سبک بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

سبک ویکتوریایی

خصوصیات دکوراسیون داخلی به سبک ویکتوریایی

هر سبک از طراحی داخلی دارای خصوصیاتی منحصربه‌فرد است که آن را نسبت به سبک‌‌‌های دیگر متمایز می‌‌‌کند. سبک ویکتوریایی نیز از آن دسته سبک‌‌‌هایی است که به جزئیات توجه ویژه‌‌‌ای دارد و در آن، از طراحی‌‌‌های خاصی بهره می‌‌‌برند.

با وجود اینکه حدود دو قرن از پیدایش این سبک می‌‌‌گذرد، اما هنوز هم بسیاری از مردم به دنبال شناخت آن هستند تا بتوانند در طراحی داخلی از آن استفاده کنند. این خصوصیات شامل مواردی مانند شکل دیوار‌‌‌ها و تزئینات داخلی و … می‌‌‌شوند. در زیر به دکوراسیون فضا‌‌‌های مختلف منزل در طراحی داخلی سبک ویکتوریایی اشاره خواهیم کرد.

مبلمان و اثاثیه

مبلمان و اثاثیه در دکوراسیون داخلی ویکتوریایی

در طراحی داخلی به سبک ویکتوریایی از مبلمانی دارای خمیدگی‌‌‌ بسیار با دکمه‌‌‌هایی شبیه به الماس، دسته‌‌‌ها و پایه‌‌‌های حکاکی شده استفاده می‌‌‌کنند. از وسایل تزئینی و اثاثیه با ارزش و گران‌بهایی همچون مجسمه‌‌‌های نیم‌تنه، نقاشی‌‌‌های قاب گرفته‌شده، پارچه‌‌‌های گران‌‌‌قیمت طرح‌‌‌دار و شیشه‌‌‌های رنگی بهره می‌‌‌برند.


[ بازدید : 334 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ پنجشنبه 13 تير 1398 ] [ 23:12 ] [ امین ]

بنفش در معماری و دکوراسیون


بنفش در معماری و دکوراسیون

بنفش به فضای داخلی پیچیدگی و کلاس اضافه می‌کند. این رنگ دارای اعتماد به نفس و بیانی مستقل است. همچنین رنگ تضاد است، زمانی که می‌خواهید گوشه‌ای را سرکشانه به رخ بکشید. این رنگ در کنار قهوه‌ای قابل اعتماد و در کنار آبی محافظه کار به نظر می‌رسد.
بنفش در معماری و دکوراسیون
رنگ بنفش مشابه رنگ سبز در طبیعت دیده می‌شود، مثل بنفشه، اسطوخودوس؛ همه‌ی این‌ها در کنار رنگ سبز و در جنگل قرار دارند و با فضایی ارگانیک در ارتباطند. بنابراین انتخاب رنگ بنفش به عنوان رنگ پس زمینه و در ترکیب با سبز حس و حالی مشابه با طبیعت به خانه می‌دهد.

امروزه موضوع دکوراسیون داخلی از اهمیت ویژه ای در بین معماران و طراحان داخلی برخوردار است. اکثر طراحان سعی میکنند دکوراسیون خانه را بر اساس رنگ های شیک و زنده طراحی کنند. رنگ تاثیر بسزایی در روحیه افراد میگذارد. بعضی رنگ ها حس شادابی و سرزندگی به افراد منتقل میکنند و بعضی دیگر یکنواخت و کسل کننده هستند. رنگ بنفش از جمله رنگ هایی ست که حس شادابی و زندگی را در فرد ایجاد کرده و نمایی شیک و جذاب در دکوراسیون داخلی فراهم مینماید.

رنگ بنفش یکی از مرموزترین و اسرار آمیزترین رنگ هایی ست که میتوان تصور کرد. تن این رنگ از رنگ های قوی و پرمایه مانند آبی و قرمز حاصل میشود. رنگ بنفش به شدت بر روحیه و سلامتی افراد تاثیرگذار میباشد. در این نوشته سعی داریم ایده هایی از طراحی داخلی با رنگ بنفش را در اختیار شما بگذاریم, طرح هایی که با دیدن آنها شگفت زده خواهید شد.

اگر به آسمان نگاه کنید رنگ ارغوانی آخرین سایه رنگی ست که مشاهده میکنید. رنگ گرم قرمز و رنگ سرد آبی را نیز میتوان در آسمان یافت. در میان رنگ های مختلف رنگ خاکستری, بنفش کمرنگ, نیلی و … جزء رنگ های بارز میباشند.

در طبیعت, رنگ بنفش جزء رنگ های رایج نیست. این رنگ را میتوان گاهی در گل ها و یا لایه های عمیق بعضی دانه ها پیدا کرد. به همین دلیل رنگ بنفش نمادی از سلامتی, قدرت و ثروت است.

نکته ای که در استفاده از رنگ بنفش در دکوراسیون و طراحی داخلی باید مورد توجه قرار گیرد عدم استفاده زیاد از رنگ های تیره است. استفاده بیش از حد از رنگ های تیره فضا را شلوغ و گرفته نشان میدهد. اما استفاده متعارف از رنگ مشکی فضای دراماتیک ایجاد میکند که ممکن است با سلیقه برخی افراد همخوانی داشته باشد.

همانطور که گفته شد رنگ بنفش خاصیت جادویی دارد. این رنگ زمانی تاثیرگذارتر خواهد بود که در اتاق های مدیتیشن و یوگا استفاده شود. شما با تجلی رنگ بنفش شاداب و سرزنده میشوید. این رنگ به فضاهای بی روح جانی دوباره میبخشد.


[ بازدید : 503 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ سه شنبه 17 ارديبهشت 1398 ] [ 21:27 ] [ امین ]
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]