استانداردهای طراحی هتل


مطالعات،استاندارد ها و روابط در طراحی هتل

قسمت اول

کاروانسرا

تاریخچه : روند تاریخی هتل در جهان

در طول تاریخ مسافران برای استراحت و غذا به مکان‌ها و استراحت‌گاه‌های عمومی پناه برده‌اند. روم باستان هنگامی که به اوج قدرت خود رسیده بود تعداد زیادی مسافرخانه در مسیر راه‌های عمومی و پناهگاه‌ها یا استراحتگاه‌ها ایجاد کرده بود. این ها بیشتر برای مقامات دولتی و شخصیت‌های کشوری اهمیت داشتند. در آسیا،‌استراحتگاه‌های کوچک در مسیر کاروان‌ها ایجاد شده بود. زوار که به محل‌های زیارتی می رفتند ، می‌توانستند در این مکان‌ها استراحت کنند و غذای مورد نیاز را به دست آورند. واژه مهمان‌داری یک واژه قرون وسطایی است و مقصود از آن استراحت گاه یا اقامتگاه مسافران است. نکته قابل توجه این است که هنوز هم در اروپا مهمانخانه‌هایی وجود دارد که پذیرای مسافران خسته است و به آنها غذا و نوشابه می‌دهد.

کاروانسرا

مهمان پذیرهایی که جنبه بازرگانی داشتند در سده پانزدهم در اروپا به وجود آمدند. نخستین این نوع مهمان پذیرها با نام «تختخواب و صبحانه» به وجود آمد که افراد در خانه‌های شخصی به قیمت‌های اندک از مسافران پذیرایی می‌کردند. در همین زمان کسانی که مالک قطعه‌های بزرگی از زمین بودند، کلبه‌های کوچکی بر روی زمین‌های خود (به نام خود) می‌ساختند و از افراد پذیرایی می کردند.

در سده شانزدهم جاده‌سازی و مسافرت دریایی موجب افزایش مسافران گردید و در نتیجه بر تعداد مسافرخانه‌ها و کلبه‌هایی که به گونه‌ای از مهمانانی پذیرایی می‌کردند افزوده شد. در آخرین سال‌های سده هفده و نخستین سال‌های سده هجده تشکیلاتی برای پذیرایی مهمانان به وجود آمد که نمونه‌های نخستین از مهمانخانه‌های امروز است. در سال ۱۷۷۴ نخستین میهمانخانه (هتل)‌در لندن گشایش یافت؛ پس از آن در ۱۷۹۴ «سیتی هتل» در نیویورک گشایش یافت.

در ایالت متحده امریکا نخستین مهمانخانه (هتل) با تجهیزات و تسهیلات امروزی در سال ۱۸۹۲ در بستن‏ ماساچوست‏ ساخته شد که نام آن «ترمانت هاس» بود. این مهمانخانه دارای تعداد راهرو، اتاق خواب، اتاق پذیرایی، اتاق رخت کن و حمام بود. در پاریس، هتل ریتز، در لندن، ساوی و در سنگاپور رافلز نمونه‌هایی پذیرایی، نوآوری‌هایی مشاهده شد. یک آمریکایی مشهور به نام «ای. ام. استاتر» از جمله نخستین کسانی بود که توانست با ساخت اتاق‌های بزرگ، که دارای حمام‌های خصوصی، شیر آب، برق، تلفن، رادیو و سیستم ذخیره جا بود ارائه کند. نوآوری‌های دیگر در صنعت مهمان پذیری و مهمانخانه عبارت بودند از دستگاه حرارت مرکزی، تهویه هوا،‌آسانسور، روشنایی و سیستم فاضلاب که در آمریکا ارائه شدند. مهمانخانه‌های سراسر دنیا به سرعت این نوآوری را پذیرفتند.


برچسب ها: طراحی هتل ,
[ بازدید : 529 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ دوشنبه 8 شهريور 1395 ] [ 14:49 ] [ امین ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]